شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۵۸ ب.ظ

آرش کمانگیر

آرش همیشه شخصیت اسطوره ای محبوبم بوده و همیشه ترجیحش دادم به رستمی که پسرش رو کشت و اصلا نمی تونم با دلایلی که مرگ سهراب رو توجیه می کنند کنار بیام:)) باید باور کنیم که رستم همیشه هم خوب نبوده.
آرش در زمان منوچهر پادشاه پیشدادی ایران در نبردی که بین منوچهر و افراسیاب؛ پادشاه توران به وجود میاد، با پرتاب تیری مرز بین ایران و توران رو مشخص می کنه و چون از همه ی توانش برای پرتاب تیر استفاده می کنه بعد از این کار جونش رو از دست میده. 
سیاوش کسرایی، یکی از شاعرای معاصر، داستان این اتفاق رو خیلی خیلی زیبا بیان کرده. مسحور کننده است.توصیه ی اکید می کنم بهتون که حتما این شعر حماسی بلند و زیبا رو بخونید. می دونید خیلی فوق العاده است خیلی... بی نظیره...قسمتهایی از اون که هر بار زمزمه اش می کنم لذت می برم ازش :
منم آرش چنین آغاز کرد آن مرد با دشمن
سپاهی مرد آزاده
به تنها تیر ترکش آزمون تلختان را اینک آماده

پس آن گه سر به سوی آسمان بر کرد
به آهنگی دگر گفتار دیگر کرد
درود ای واپسین صبح، ای سحر بدرود!
که با آرش تو را این آخرین دیدار خواهد بود...
(دوستم سحر با این بیتش ذوق می کنه)

به صبح راستین سوگند
به پنهان آفتاب مهربار پاک بین سوگند
که آرش جان خود در تیر خواهد کرد
پس آن گه بی درنگی خواهدش افکند
زمین خاموش بود و آسمان خاموش
تو گویی این جهان را بود با گفتار آرش گوش

آری آری جان خود در تیر کرد آرش
کار صدها صدهزاران تیغه ی شمشیر کرد آرش...

+یه جور خلاصه بود؛ چند تیکه رو چسبوندم به هم :)
+ یکی از پست های بلاگفایی با کمی تا قسمتی تغییر ؛))
۹۵/۱۰/۲۸
مهناز

نظرات  (۶)

آهنگ وب:))))))+++
من اون قسمتای شعرکه سوگندمیخوردخیلی دوست داشتم


پاسخ:
هووووم :) حدس می زدم خوشت بیاد. حواسم هست که حواست به همه چی هستاا... برای من که کل این شعر دوست داشتنیه...
مظلوم ترین شخصیت شاهنامه(بین اونایی ک من میشناسم) فک میکنم سهراب باشه...
رستم همیشه یه غول بوده تو ذهن من:دی
ولی در کل حس خاصی ندارم نسبت به شخصیتا ندارم

ان شا الله میخونم
پاسخ:
آره سهراب بیچاره... تازه طفلی عاشق گرد آفرید هم شده بود هعی...:(( برای منم رستم خیلی از وقتا دوست داشتنی نبوده مثل همین نبردش با سهراب که سهراب وقتی شکستش داد، چون ازش خواست که دوباره با هم نبرد کنند و درست نیست که بکشدش بهش رحم کرد و نکشتش اما رستم این کار رو نکردو خیلی ناجوانمردانه کشتش. بعد برای توجیه این کارش می گن یه نوع فن و حیله ی جنگیه!!!!!! ان شاا... بعد از خوندش می خوام نظرت رو بدونم دخترک شاعر...
آه..چه شگفت انگیزانه!
حواست هس که حواسم هس؟!!!!
پاسخ:
واقعا ؟!!! خوشحالم شگفت زده ات کردم نگار جان.
وای اگه بدونی چقدشگفت انگیزترمیشم وقتی (نگارا)صدام میکنی
که میخوام بپرم ماچت کنم
آخه من چرانگارشدم که اینقدبتونم خوشگل خطاب شم؟!!!
پاسخ:
می دونی من اوایل اسم نگار برام اسم چندان خاصی نبود ولی خیلی وقته که اسم دوست داشتنی ای شده برام. منم دوست دارم نگارا صدات کنم خودمم ذوق مرگ شم که کسی هست این جوری صداش کنم :))))))))))) نگارا نگارا نگارا نگارااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا خب من منتظرم چی شد پس؟!!! ماااچ می خوام فقط آبدار نباشه لطفا چقدم اسم خودشو تحویل می گیره. حسودیمان شد بسی...
عههه حالاکه اینجوریه کلی آب پاشی میکنم صورتتو(وووی)
پاسخ:
فکر می کنی منم همینجوری می شینم ونگات میکنم ؛)
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۲۳:۳۵ مرد هزار ساله
جدا از داستان کلا اصلا با رستم حال نمیکنم آرش اسمش و هم لقبش قشنگ تره موافقم
پاسخ:
درود بر شما :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">