شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی

دختری که در یک رابطه به طور ناخواسته باردار شده است،درباره ی نگه داشتن یا سقط کودکش دچار تردید می شود و به صحبت با کودکی که درون شکم دارد ،می پردازد. او نه تنها احساسات و آرزوهای خود را به عنوان یک مادر بازگو می کند که از زبان کودک درون شکمش نیز حرف می زند و خود را به جای کودک  می گذارد و احساسات و خواسته ها و یا پرسش هایی که ممکن است یک کودک بعد از به دنیا آمدنش از مادرش داشته باشد را پاسخ می گوید. او در این میان به نگرانی اش راجع به به دنیا آمدن فرزندش در دنیای بی رحم کنونی می‌پردازد و سعی دارد او را از مصیبت های دنیا آگاه کند. او نمی خواهد که به جای فرزندش تصمیم بگیرد و برای همین از فرزندش می خواهد که علامت و نشانه ای به او نشان دهد که فرزندش خواهان به دنیا آمدن و زندگی هست یا نه...

این کتاب، اولین کتابی بود که از اوریانا فالاچی خوندم. کتاب خوب، روون و متفاوتی بود فقط یه کم از اواسط کتاب جذابیتش کم تر شد.فکر می کنم که این کتاب به غیر از ترجمه ای که من خوندم سه ترجمه دیگه هم داره.

- خیلی غرورانگیز است که آدم بتواند موجودی را در بطن خود داشته باشد و به جای یک نفر خود را دو نفر بداند.

- مبارزه در راه به دست آوردن پیروزی به مراتب زیباتر از خود پیروزی است. تلاش برای به دست آوردن مقصد لذت بخش تر از خود پیروزی است. وقتی پیروز می شوی یا به هدف می رسی تازه احساس خلا عجیبی می کنی. برای این که خلا موجود را پر سازی، دوباره باید حرکت کنی، دوباره هدف های تازه ای را خلق کنی.

- من سعی می کنم به تو بفهمانم که مرد بودن آن نیست که فقط ریشی بر صورت داشته باشی. مرد بودن یعنی کسی بودن و برای من کسی بودن مهم است. من دلم می خواهد تو آدم باشی. آدم بودن کلمه زیبایی است چون حد و مرزی بین زن و مرد تعیین نمی کند...

- انسان وقتی می تواند احترام دیگران را بخواهد که خودش به خودش احترام بگذارد. فقط اعتقاد به خود است که باعث می شود دیگران به انسان معتقد شوند.

- دنیای بدون بچه ها دنیای کثیف و وحشتناکی است.

۹۵/۱۰/۰۱
مهناز

نظرات  (۵)

این کتابو یه عزیز دیگه هم بهم معرفی کرد:)
ولی قسمت نشد بخونمش
کتاب جذابی بنظر میرسه

جمله هایی که انتخاب کردی هم همینو میگه:))
پاسخ:
آره کتاب جذابیه و متفاوت با رمان هایی که اکثرا عاشقانه اند! ان شاا... فرصتی پیش بیاد که بخونیش.
آخه آهنگه این وب چقد خوشگله:)))))))
آخه چقدخوش سلیقه؟!!
پاسخ:
وااااااااااااااااااااااااااااااااای مرسی نگار عزیز :))) من خودمم خیلی این آهنگو دوست دارم. ذوق زده ام کردی دیگه... بالاخره بعده هزار سال یکی از آهنگ وب منم تعریف کرد ؛)) و این نشون میده که شاید زیاد هم خوش سلیقه نیستم. ولی هر کسی از نظر خودش خیلی هم خوش سلیقه است مگه نه؟!! :))))))))))) ^_^
من وقتی این کتاب رو تموم کردم اسمش رو زیر لیست کتابایی که باید قبل از مردن خوند با خودکار اضافه کردم
به نظرم کتاب خیلی خوبیه
میدونین ... من فکر میکنم فالاچی بیشتر از اینکه به عنوان یه نویسنده مطرح باشه بخاطر جسارت و نوع نگرشش در دنیا شناخته میشه
نگاهی به مصاحبه های اون با بزرگای دنیا بندازین ...
پاسخ:
کار خیلی خیلی خوبی کردین بودا. من بعضی از کتابا رو از این لیست خط می زنم حتی :) موافقم باهاتون. خب من اینو تا زمانی که مقدمه این کتاب رو بخونم اصلا نمی دونستم. مرسی از یادآوریتون. اتفاقا خیلی دلم می خواد یکی از همین مصاحبه هاش رو بخونم. مخصوصا مصاحبه اش با امام خمینی (ره) رو یا مصاحبه اش با گاندی رو.
" ... وقتی پیروز می شوی یا به هدف می رسی تازه احساس خلا عجیبی می کنی. برای این که خلا موجود را پر سازی، دوباره باید حرکت کنی، دوباره هدف های تازه ای را خلق کنی ..."

سلام همنام عزیزم
وقتی حدود 17 سالم بود این کتاب رو خوندم. قبل از آن، همیشه خلا بعد از پیروزی،عذابم می داد. اما بعد یاد گرفتم که دوباره حرکت کنم و هدف های تازه ای رو در نظر بگیرم. سیال بودن، و قانع نبودن به وضعیت موجود، رمز موفقیته.
کتاب قشنگیه.
پاسخ:
علیک سلام همنام چقدررررررر زود! نتیجه ی خوبی گرفتین. من فکر می کردم تنها منم که در مواقع نادر پیروزی:) همچین خلا هایی رو تجربه می کنم و این چقدر بده. حتما یه علتی داره. حتما از یه ضعفی ناشی می شه نگو اصلا چیز عادی ای بوده یا شاید هم غیر عادی و بدون علت... نمی دونم!
آهنگه وب که واقعن جذابوآرامش بخشه:)))
خیلی هم خوش سلیقه ای مهنازخانومی
حداقل ازنظره من که این طوره!


من هم خوش سلیقم چون تاحدودزیادی سلیقم باسلیقه ی شماشباهت داره
پاسخ:
اوهووم...:) من که خودم هر روز گوشش می کنم فعلا ازش سیر نشدم. خیلی خیلی ممنونم [آیکون ذوق زدگی] :)) ممنونم از نظرت نگاراااا... وااای چقدر خوش سلیقه ایم ما... خیلی خوبه که گاهی یه کم خودمونو تحویل بگیریم :))))))))) ممنونم ازت بابت حس خوبی که بهم دادی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">