شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳ ب.ظ

شازده کوچولو/ آنتوان دوسنت اگزوپری

این کتاب اصلا نیازی به معرفی کردن نداره و مطمئنا خوندینش. کتابیه که می شه چندین و چند بار خوندش. کاش همه برای یک بار هم که شده این کتاب رو می خوندن.

آدم ها این حقیقت را فراموش کرده اند ولی تو نباید فراموش کنی. تو هرچه را اهلی کنی همیشه مسئول آن خواهی بود.

+ بعضی از آدمها را نمی شود که دوست نداشت.

+ چقدر این چند روز کتابای خوبی خوندم. حالا تو چند پست از این کتابهای خوب مینویسم براتون.

۹۵/۰۵/۱۳
مهناز

نظرات  (۶)

۱۴ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۰۹ دخترک تنها
اتفاقا اینو خوندم خیلی قشنگه.....
یکی از زیباترین کتابهایی هست که نوشته شده ، به نظرم باید بارها خونده بشه
در قسمت زیبایی از این کتاب میگه :
«روباه گفت: الان زندگی یکنواختی دارم. من مرغ‌ها را شکار می کنم، آدم‌ها مرا. همه مرغ‌ها عین هم‌اند. به همین جهت در این‌جا اوقات به کسالت می‌گذرد ولی تو اگر منو اهلی کنی، انگار که زندگیم را چراغان کرده باشی.»
این جمله رو خیلی دوست دارم
" اهلی کردن "
میدونین اهلی کردن با چراغانی شدن زندگی مقایسه شده
در حقیقت هم همینطوره
زندگی بدون عشق ، بدون اهلی کردن ، زندگی سیاه و تاریکی میشه !
منتظر معرفی کتابهای خوب دیگه ای هم هستیم !
موفق باشین دوست عزیز
پاسخ:
اوهوم... چه قشنگ... من یا به این چراغان کردن دقت نکرده بودم یا ترجمه متفاوتی رو خوندم. مرسی بابت یادآوری همچین جمله ای که توذهنم موندگار شد و این جمله: - آدم در بیابان احساس تنهایی می کند. - با آدم ها نیز آدم احساس تنهایی میکند... شما هم همین طور دوست من.
۱۶ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۸ بانوی دریا
با اینکه اهل کتاب خوندنم تا حالا این کتاب رو نخوندم .بایدحتما بخونمش.برام یاد آوری شدکه حتما بخونمش
پاسخ:
پس حتما حتما بخونش. هر چه زودتر بهتر...
لایک داری

کتابش فوق العاده س حتما بخونین
پاسخ:
ممنونم.
۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۲ احساس نویس
سلام ...

من همش رو نخوندم ...
ولی یبار وقت کردم و خوندمش ...
واقعا قشنگ بود ...

ممنون از پست قشنگتون ...
یا مهدی ...
پاسخ:
سلام... یه بارم اگه فرصتش پیش اومد کلش رو بخونید. حجم زیادی هم نداره. قابلی نداشت.
من روانی این کتابم

واقعن میشه هزار بار خوندو ازش سیر نشد

+یادت باشه تو مسئول گلتی:))
پاسخ:
بله واقعا... +یادم می مونه. یعنی سعی می کنم که یادم بمونه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">