شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۰ ب.ظ

دختر پرتقالی

کتاب خوبیه. چند صفحه ی اول ممکنه ناامیدتون کنه ولی به خوندن ادامه بدید. دوستش خواهید داشت.

- آن که هیچ گاه در حال نزیسته، هیچ نزیسته. تو چه می کنی؟- مگر می شد بین دو نگاهی که با قاطعیت و ثبات به هم برخورد کرده، نمی خواستند همدیگر را رها کنند، قرابتی وجود نداشته باشد؟!- نگوکه طبیعت معجزه نیست و دنیا افسانه نیست.

- ما با ترس هایمان کمابیش تنهاییم.- من از شب هایی مثل امشب که دیگر زنده نخواهم بود، خیلی می ترسم.

- برای ما انسان ها، گاهی از دست دادن چیزی که دوستش داریم، بسیار سخت تر از نداشتن آن از ابتدای امر است.

-  زمانی را در چند میلیارد سال پیش تصور کن که تازه همه چیز به وجود آمده بود. تو در آستانه ی این افسانه بودی و حق انتخاب داشتی. می توانستی یک بار برای زندگی در این سیاره به دنیا بیایی اما نمی دانستی که چه وقت باید زندگی را  شروع کنی و چه مدتی می توانی در آن زندگی کنی؛ البته در هر حال سال های  کوتاهی می شدند. فرض کن فقط همین را می دانستی که اگر تصمیم می گرفتی به این دنیا بیایی زمانی این اتفاق می افتاد که وقتش رسیده بود. این را هم می دانستی که اگر زمان یک دور بچرخد باید دوباره زمان و هر چه که در آن است را  ترک کنی و شاید هم این برایت ناخوشایند باشد ...اگر یک قدرت برتر و مافوق به تو امکان تصمیم گیری می داد، تو چه تصمیمی می گرفتی جرج؟... آیا تو زندگی در این کره ی خاکی را انتخاب می کردی؟! چه کوتاه بود چه بلتد، چه در صد هزار سال بعد بود چه در صد میلیون سال بعد؟!.اگر حق انتخاب داشتی چه تصمیمی می گرفتی؟ آیا زندگی کوتاه در کره ی زمین را انتخاب می کردی تا بعد از مدت کوتاهی همه چیز را بگذاری و بروی و تا ابد اجازه ی برگشتن نداشته باشی؟ یا با تشکر این پیشنهاد را رد می کردی؟؟؟؟             

 خیلی دوست دارم که شما هم به این سوال جواب بدین. منتظرم :)

۹۵/۰۴/۰۸
مهناز

نظرات  (۶)

۰۸ تیر ۹۵ ، ۲۰:۵۴ بانوی دریا
لینک شدی
پاسخ:
شما هم لینک شدین
۱۱ تیر ۹۵ ، ۰۹:۳۷ احساس نویس
چقدر جالب !!!
تا حالا بهش فکر نکرده بودم !!!
من بودم قبول میکردم !!!
به نظر من خیلی میتونه جذاب باشه !!!
ولی یجورایی تنها گذاشتن بقیه آزارم میده ...

خیلی قشنگ بود ...
طاعات و عباداتتون قبول ...
یا مهدی ...
پاسخ:
من بهش فکر کرده بودم که اگه حق انتخاب داشتم زندگی تو این دنیا رو انتخاب می کردم یا نه؟! ولی نه با این دید. این کلی تره... با این حال هنوزم به نتیجه ای نرسیدم. منظور از تنها گذاشتن بقیه، مرگ و ترک کردن این دنیا و دوستا و آشناهاست. مرگ حقه حتی اگه تنها گذاشتن بقیه آزارتون بده. طاعات شما هم قبول درگاه حق.
واقعا حوصله کتاب خوندن ندارم
راستی سلام
پاسخ:
سلام. خب بعضی آدما هم حوصله کتاب خوندن ندارن و نمیشه بهشون خرده ای گرفت. راستی خوش اومدین
۱۲ تیر ۹۵ ، ۰۵:۲۵ احساس نویسی
مرگ اصلا واسه من ترس نداره ...
فقط از این میترسم که بعد از مرگم خیلی ها از غمم آدم های قبلی نمیشن !!!
خیلی واسه من سخته ببینم یکی نارحته تا ببینم خودم حالم خوب نیست ...
اگر بتونم جوری زندگی کنم و کسی رو وابسته خودم نکنم، میتونم این دنیا رو قبول کنم ...
ولی زندگی بدونه دوست داشتن قشنگ میشه ؟؟؟
این سوال پیچیدگی خاص خودش رو داره ...
هنوزم تصمیم سخته !!!
پاسخ:
این خیلی خوبه که از مرگ نمی ترسین. خب آره گاهی منم به این فکر می کنم ولی آدم ها مجبور میشن که با این شرایط کنار بیان و حتی اگه نخوان زمان این قدرت رو داره که این غم ها رو کمتر کنه با این حال هیچ وقت از یاد آدم نمیره. این که بعد از مرگ، از اون بالا خونواده و دوستات رو ببینی غم انگیز می شه برات به این خاطر که دیگه نمی تونی کنارشون باشی مثل شخصیت سوزی تو کتاب استخوان های دوست داشتنی. این حس و حال خیلیاست که غم بقیه بیشتر ناراحتشون می کنه. و سخته جوری زندگی کنی که نه کسی وابسته ات بشه و نه وابسته کسی باشی یعنی تقریبا غیر ممکنه! سوال سختیه و نمیشه به این راحتی ها بهش جواب داد! می تونین این طوری به قضیه نگاه کنین که اگه قبل از به دنیا اومدن حق انتخاب داشتین این زندگی ای رو که الان دارین انتخاب می کردین با همه ی خوشی ها و تلخی هاش؟؟؟؟!!
۱۲ تیر ۹۵ ، ۱۹:۰۶ بانوی دریا
سوال سختیه وجوابش سخت تر.نمیتونم از یک جنبه نظر بدم.به همین خاطر چیزی ننوشتم ولی جوابش تو ذهنم هست
پاسخ:
کاشکی شما تمامی جوانب رو می سنجیدین بعد نظرتون رو می نوشتین. اما خوبه که به جواب رسیدین.
۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۷:۳۲ بانوی دریا
کاش می شد واقعا به جواب رسید و تردید نکرد...
پاسخ:
آره واقعا... کاش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">