شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۲۰ ق.ظ

به دور از مردم شوریده/ 2015

این فیلم ساخت سال 2015 و حدود دو ساعته و اقتیاسیه از رمان معروف توماس هاردی که باعث شهرتش شد. داستان درباره ی دختری به نام بثشبا اوردینه که توجه سه مرد متفاوت رو به خودش جلب می کنه و این سه مرد دلباخته اش می شن. گابریل اوک، چوپانی سر به زیر و محجوب؛ فرانسیس تروی، گروهبانی خوشگذران و ویلیام بالدوود، کشاورزی محترم.انتخاب اشتباه بثشبا باعث پشیمونیش میشه اما عشق هیچ کدوم از دو مرد دیگه نسبت بهش کم رنگ نشده و ...

فیلم تقریبا به کتاب وفادار مونده. اما به شخصیت بالدوود کمتر پرداخته شده. بالدوود تو کتاب، بعد از از دست دادن عشق بثشبا کاملا بهم می ریزه ولی این تو فیلم خیلی کم رنگه...من خیلی خوش شانس بودم که وقتی کتاب دستم بود، فیلم به صورت خیلی اتفاقی به دستم رسید اما اشتباه کردم و اول فیلم رو دیدم بعد رفتم سراغ کتاب. شما این اشتباهو نکنید. اول برید سراغ کتاب. الان من خیلی قسمتهای کتاب یادم نیست اما فیلمه تو ذهنم موندگار شده. بعدشم احساس می کردم قدرت تخیل ازم گرفته شده و موقع خوندن کتاب فقط صحنه های فیلم یادم میومد.هر کی فیلم های رمانتیک و عاشقانه ی قرن نوزدهمی رو دوست داره، این فیلم رو با بازی ها و دیالوگ های  فوق العاده ی بازیگراش و صحنه های زیباش از دست نده البته بعد از خوندن کتاب :) ___________________________________________________________________________________

تنها چیزی که تو کتاب دوست نداشتم توصیفهای بیش از حدش از طبیعت بود:(

قسمت های زیبایی از کتاب:

- هیچ کس زودباورتر از مردی نیست که کم و بیش دل در گرو زنی بسته باشد؛ چیزهایی را که دیگران درباره زیبایی اش می گویند به سهولت می پذیرد، سخنی که کودکی در این خصوص اظهار می کند، در نظرش وزن گفتار یک عضو آکادمی سلطنتی را می یابد.

-ولی ما خودمان خیلی خوب می دانیم که زن جماعت، خیلی به ندرت مرد را قال می گذارد؛ مردها هستند که به ما نارو می زنند.

- آیا نمی دانی که زنی که گرفتار عشق است وقتی پای عشق به میان می آید، پروایی از دروغ گفتن ندارد؟- یک وقت بود که شما برای من "هیچ" بودید و من غمی نداشتم، حالا باز برای من "هیچ" هستید؛ ولی آه این هیچ با آن هیچ چقدر فرق دارد.

۹۵/۰۲/۲۷
مهناز

نظرات  (۴)

سلام عزیزم . مرسی ازز نگاه پر مهرت به عکسام
خوشم میاد از کتاب و بعضی قسمت هاش مطلب میزاری
دنبالت میکنم
پاسخ:
علیک سلام. خوشحالم که خوشت اومده:)
مرسی
۱۱ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۱۰ احساس نویس
خیلی خوب بود ...
بعد امتحان ها حتما وقت میزارم برای این فیلم ...
به نظر قشنگ میاد ...

پاسخ:
قشنگه...
۱۴ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۴ بانوی دریا
چند وقتی میشه که از دنیای کتاب دور شدم حس میکنم یه چیزی تو زندگیم کمه.نوشتن رو هم گذاشتم کنار ،اصلا داغ دلم تازه شد.اگه کتابش رو ببینم ترجیح میدم اول کتاب رو بخونم با تخیل شخصی بیشتر موافقم جذابیتی داره که هیچ فیلمی نداره بعد میرم سراغ فیلمش.
پاسخ:
منم بدون کتاب یه همچین حسی پیدا می کنم. چی می نویسی؟!! پس خوب شده که اومدی وبم شاید زودتر برگردی سراغ کتاب؛) آفرین دختر خوب. کاملا باهات موافقم. همین کارو بکن اول برو سراغ کتاب.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">