شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۳۶ ب.ظ

رهایی از شاوشنک

رهایی از شاوشنک اثر استفن کینگ، رمان کوتاهیه که یک اقتباس سینمایی هم داره. اسم کتاب برام خیلی آشنا بود. احتمالا اسم فیلمش رو شنیده بودم؛ خیلی مشتاقم که این فیلم رو ببینم. با این حال این کتاب منو به شدت یاد سریال فرار از زندان و مایکل اسکوفیلد مینداخت :))در کل می تونم بگم از انتخابش برای خوندن راضیم.

خلاصه کتاب:کتاب، سرگذشت زندانی بی گناهی به نام اندی دوفرین است که به اتهام قتل همسر و معشوقِ همسرش، محکوم به حبس ابد می شود و در زندان شاوشنک زندانی می شود اما پس از بیست و هفت سال زندانی بودن، از زندان می گریزد و به رهایی می رسد. راویِ سرگذشت او، یکی از زندانیان همین زندان است. آدم ممکنه حتی به سختی ها هم عادت کنه و هیچ تلاشی برای از میان برداشتنشون نکنه و همین عادته که ممکنه آدم رو ناامید بکنه و (گاهی) چه تلخه قصه عادت...

قسمت های زییایی از کتاب:

- بعضی از پرنده ها برای قفس آفریده نشده اند. بال و پرشان نورانی است و نغمه هایشان دلنشین و رهایی بخش. پیام آور آزادی اند نه اسارت. پس باید رهایشان کنی وگرنه خود راهی برای رهایی خواهند یافت. در قفس را باز می کنی تا غذایشان دهی اما پرواز می کنند و می روند و دیگر هرگز دستت به آن ها نمی رسد. این جاست که باطن آزادی خواهت که خواهان رهایی آن پرنده های زندانی است با تمام وجود احساس سرور و شادمانی می کند. اما بارفتنشان محل زندگی ات کسل کننده و پوچ تر می شود.

- یادت باشه رِد...امید چیز خوبیه... شاید بشه گفت بهترین چیزها... و چیزای خوب هرگز نمی میرن...

- بعضی وقتها غمگین میشم......از رفتن اندی. باید به خودم یاد آوری کنم که بعضی پرنده ها برای قفس آفریده نشده اند، پر و بالشون بیش از حد نورانیه و وقتی که پرواز میکنن......اون عده ای که میدونن که زندانی کردن این پرنده ها؛ گناه بوده، خوشحال میشن اما، خوب... جایی که توش زندگی میکنی، خیلی کسل کننده تر و پوچ تر از اینه که اونا رفتن...

۹۵/۰۲/۱۱
مهناز

نظرات  (۳)

سلام مهناز خانم عزیز. مرسی از حضورت تو وبم
و همچنین ممنون بابت معرفی این کتاب
به کتاب و موسیقی علاقه زیادی دارم و اکثرا تنهاییمو باهاشون پر میکنم در فراغت . و ازینکه جایی ببینم که کسی کتابی معرفی کرده واقعا خوشحال میشم
موید باشی بانو
پاسخ:
سلام رهای گل. خواهش میکنم، وبت دوست داشتنی بود. امیدوارم که بخونیش. چقدر خوب... درست مثل من. شما هم همین طور... خوشحال میشم دوباره بهم سر بزنید...

امید...امید... امید..
اگر امید در کسی از بین برود یعنی مرده..
من را هم فقط امید زنده نگه داشته..
پاسخ:
دقیقا... همه ی ما به امید زنده ایم...
۱۱ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۱۵ احساس نویس
خیلی عالیه که کتاب معرفی میکنین ...
وقت نمیکنم ولی اگه یروزی کتاب غیره درسی میخواستم حتم به وبتون میام ...

پاسخ:
ممنونم. چه قدر خوب... به هرحال امیدوارم اون روزی برسه که به غیر از کتب درسی کتابهای دیگه ای هم مطالعه کنین و لذت ببرین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">