شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۰۰ ق.ظ

سندیتون

بالاخره هفتمین کتاب جین آستین رو هم خوندم...فقط می تونم بگم که فوق العاده بود و خیلی لذت بردم... اصلا احساس نمی کردم که نصف بیشتر کتاب رو کسی به غیر از جین آستین نوشته... ولی تو طول داستان مدام به این فکر می کردم که اگه خودش زنده می موند چه اتفاقایی تو داستان می افتاد ولی مطمئنا چنین پایان خوشی رو می داشت مثل همه ی کتاباش...

تعجب می کنم که چرا از روی این کتاب مثل بقیه کتاباش یه فیلم نساختند تا بحال... یعنی هیچ اقتباسی نشده ازش؟!!!!!!

جین آستین اولین نویسنده ایه که کل کتاباش رو خوندم، از همه اشون هم لذت بردم... حس و حساسیت، غرور و تعصب، منسفیلد پارک، اِما، نورثنگر ابی، وسوسه و سندیتون...اما برعکس همه که غرور وتعصب رو بیشتر از همه آثارش دوست دارن من همچین عقیده ای ندارم...!

من عاشق این عشق ها، دل دادگی ها و دل سپردگی های قرن نوزدهمی ام... عاشق این احساسات عمیق، خالص و ناب :)

قسمت بسیار زیبایی از کتاب:

همیشه خواسته ام کسی را پیدا کنم که چنان عاقل است که فکر فرار هرگز به ذهنش خطور نکند. شاید به غیر از وقتی که داستان های عاشقانه می خواند! و زمانی که پیشنهاد آن را می شنود تمام اعتراضات ممکن را ـ بی ملاحظگی نسبت به پدر و مادرش، احمقانه بودن تمام این ماجرا، نامناسب بودن این سفر غیر ضروری را بیان کند. می بینید؟ من خودم یک آدم معمولی، غیر رمانتیک و عاقل هستم و همیشه در قلبم به دنبال یافتن عاقل ترین، محتاط ترین، باهوش ترین و موقرترین همسر دنیا بوده ام. ولی از جهتی دیگر برایم خیلی مهم است که او یک ایراد خاص داشته باشد: باید در جایی که به من مربوط می شود اصلا هیچ عقل و منطقی نداشته باشد. فقط یک نگاه به من بیندازد و هر چقدر هم منطقی و ثابت ذهن باشد، در یک لحظه تمام عقلش را ببازد... فقط این اواخر حس کرده ام کسی را که به دنبالش بوده ام یافته ام ولی دقت کرده ام یک عادت بسیار آزار دهنده دارد که همیشه و هر جا که با هم هستیم به زمین نگاه می کند. فکر می کنید می تواند بر این عادت بد غلبه کند؟ خب شارلوت حالا می خواهی به من نگاه کنی؟

۹۴/۱۱/۰۳
مهناز

نظرات  (۹)

۰۳ بهمن ۹۴ ، ۰۸:۳۲ ๑۩۞۩ فــرنـگیـس ۩۞۩๑
سلام به مهنازخانوم عزیزم قربون شما لطف دارین عزیزم من هم خوشحالم که دوباره پیش شما هستم ممنونم از حضورقشنگتون
پاسخ:
علیک سلام فرنگیس خانوم گل... خواهش می کنم...
۰۳ بهمن ۹۴ ، ۰۸:۳۳ ๑۩۞۩ فــرنـگیـس ۩۞۩๑
من آشنایی بااین نویسنده نداشتم تا به حال حتما میرم کتابخونه و کتابهاش رو میگیرم و میخونم ممنونم از شما که این نویسنده رو معرفی کردین و قسمتی از کتابش هم نوشتین موفق باشین
پاسخ:
امیدوارم که از خوندن کتابهاش مثل من لذت ببری... خواهش می کنم. منم خوشحال شدم که باعث شدم یه نفر با جین آستین آشنا شه...
۰۳ بهمن ۹۴ ، ۰۸:۳۴ ๑۩۞۩ فــرنـگیـس ۩۞۩๑
یک دنیا ممنونم از شما تشکر

پاسخ:
دیگه دارین شرمنده ام می کنین... منم ازتون ممنونم...
خیلی قشنگه..
پاسخ:
خوشحالم که خوشت اومده... فقط همین یه جمله کوتاه...؟؟؟!!!! این همه تو این پست نوشتم... :(
سلام بانو..
من کی گفتم ناراحت شدم ..بلکه زیاد خوشحال
شدم که بانویی مثل شما توجه و محبت به بنده
و غزل هایم دارند...بعضی مواقع میتوانم اصلاحاتی
در غزلدها بوجود بیاورم..بعضی وقتها خیر..
باور بفرمایید اگر چند دوست نازنین مانند شما به
من کمک کنند ممکن است بتوانم ضعف خودم را
برطرف کنم ..به شما اطمینان میدهم نه تنها ناراحت
نشدم ..بخدا بلکه خوشحال هم شدم..
بعضی از دوستان تشریف میآورند بدون هیچ نظری
لایک میزنند...که من یاد این شعر میافتم
که شاعری غزلی گفت ..از میان حضار فقط شخصی
که به کم عقلی معروف بود بلند شد وشاعر را تشویق کرد..
شاعر این را که دید بیت زیر را سرود
تحسینی که آن مغفل کرد
روز عیش مرا مبدل کرد..
بازهم عرض میکنم باعث افتخار است که همیشه نظرات زیبایتان
را بدانم...سرفراز باشید..
پاسخ:
سلام... فقط یه حدس بود وانگار خدا رو شکر یه حدس اشتباه... خجالتم میدین... خیلی خیلی ممنون... ان شاا... روز به روز تو غزل گفتن پیشرفت کنین...
عالی بود شدید
پاسخ:
ممنونم عزیزم...
سلام
جین آستین با وجود عمر کم کتابهای زیبایی نوشت که هنوز هم بعد از چند صد سال جزو پر فروش ترین کتابهای انگلستان هستن ، این شکسپیر نثر با این که در اکثر کتابهاش از تم عشق و ازدواج استفاده کرده ولی جالبه که هیچوقت تن به ازدواج نداد و این سوالی هست که ذهن منو بشدت به خودش درگیر کرده که چرا بعضی از بهترین نویسنده های دنیا هیچوقت ازدواج نکردن ؟
از بابت معرفی این کتاب خوب ممنونم و فکر میکنم خوندن کتابهای خواهران برونته هم برای شما لذت بخش باشه
پاسخ:
سلام... بله همین طوره 7کتاب زیبا... ولی فکر می کنم که عشق رو تجربه کرده... شاید زیادی کمال گرا بودند و کسی رو که می خواستند دقیقا پیدا نکردند حتی با وجود تجربه عشق...!!!؟؟؟؟؟ خواهش می کنم. بله همین طوره از کجا فهمیدین؟ بلندی های بادگیر کتاب جالبی بود و جین ایر رمان محبوبمه... اگنس گری رو فعلا پیدا نکردم ولی شرلی رو سعی می کنم به زودی بخونم... :)))
۱۲ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۰۲ احساس نویس
وسوسه شدم برم بخونمش ولی باید واسه کنکور بخونم !!!
شاید وقت خالی پیدا کردم
خیلی عالی بود ...
پاسخ:
اوه چه خوب!! امیدوارم از خوندنش لذت ببرید... ان شاا... که موفق باشید...

نمیدونم در جریانید الان یا نه. اما سریال سندیتونن رو ساختن. 

پاسخ:
نه واقعا خبر نداشتم. چقدر خوب. دوست دارم ببینمش.
مرسی از مهربونیت⁦❤️⁩

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">