شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۴۹ ب.ظ

ادوارد دست قیچی/ 1990

خلاصه داستان: (اسپویل) پگی که فروشنده ی لوازم ارایش است ادوارد را در قصری در حومه ی شهرمی یابد و متوجه می شود که او به جای دست چند قیچی دارد. او ادوارد را به خانه اش می برد و ادوارد عاشق کیم دختر خانواده می شود... اعضای خانواده و اهالی شهر او را به عنوان دوست خود می پذیرند اما مدام از او به واسطه دست های خاص و سادگیش سو استفاده می کنند. و همین سو استفاده ها و قضاوت های نادرست باعث می شود که ادوارد مجبور شود دوباره تنهایی را انتخاب کند...سال‌ها بعد کیم که پیر شده این داستان را برای نوه‌اش تعریف می‌کند و می‌گوید که دیگر هیچ وقت ادوارد را ندیده‌است. در عین حال ادوارد هم بعد از سال‌ها در قصرش هنوز زندگی می‌کند و هر روز به گل‌هایش می‌رسد و تندیس‌هایی از کیم می‌سازد و با آرامش به یاد او زندگی می‌کند و از دید راوی داستان دلیل برف آمدن پیکر تراشی اوست.

هیچ وقت سکانس اولین ورود ادوارد به شهر و هیجانش برای دیدن اونجا و آدما، به سختی لباس پوشیدنش، غذا خوردنش، برای اولین بار شکل دادنش به درختا و کوتاه کردن موهای خانوما به شکلی جالب، نتونستن به آغوش کشیدن عشقش، تعجبش و سادگیش، معصومیت، مظلومیت و قلب پاکش از ذهن آدم پاک نمیشه...ناراحت کننده است می بینی وقتی می خواد به کسی کمک کنه ناخواسته به خاطر عدم کنترل دستهاش باعث آسیب رسوندن میشه...

ادوارد به واسطه ی سادگی و معصومیتش شخصیت دوست داشتنیه... حتی بعد از این همه سال که از ساخت این فیلم می گذره.

۹۴/۰۸/۱۹
مهناز

نظرات  (۷)

۲۰ آبان ۹۴ ، ۰۸:۱۴ پریــــــ פֿـانومــ
سلام

چه فیلم جالبی ،اوخیـ بیچارهـ ادوارد

من زیاد فیلم خارجی نمیبینم
پاسخ:
علیک سلام... بله درسته... خب هر کسی یه سلیقه ای داره... ولی اکثر فیلمهای ایرانی دلنشین نیستند.
چ فیلم زیبایی

اینارو از کجا در میاری!
پاسخ:
بله همین طوره بهار جون... از جایی در نمیارم... خب فیلمو از کجا میارن؟؟ یا می خرم یا دانلودمیکنم...
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۶ ๑۩۞۩ فــرنـگیـس ۩۞۩๑
باید فیلم جذابی باشه
من عاشق فیلمم حتما باید داز یه جایی گیربیارم و ببینم
ممنونم از معرفیتون
مرسی از حضورتون
پاسخ:
بله خیلی به خصوص این که بعد از گذشت این همه سال هنوز هم فیلم محبوبیه... احتمالا شما هم از این فیلم لذت می برین... خواهش می کنم...
۰۲ فروردين ۹۸ ، ۲۱:۳۰ چوی زینب دمدمی
واییییییی ادواردمظلوم معصوم من😭😭😭😭😭😭
خیلی نازه.
عاشق اونجاشم که زنه ازش میپرسه مامان وبابات کحان؟بعدمیگه دیگه بیدارنشد😭😭😭😭😭😭😭
واونجاهایی که روکیم حساس میشه.
امافیلمش زیادقوی نبودبه نظرم‌.من زیاددوستش نداشتم.فقط ادی خوی بود😍😍
پاسخ:
سلیقه ها متفاوته :) من به جرات می تونم بگم یکی از فیلم های جذابیه که دیدم و به نظرم فیلم ضعیف یا متوسطی نبود.
۰۲ فروردين ۹۸ ، ۲۱:۳۳ چوی زینب دمدمی
جانی دپ عشقه عشق💜
فیلمای دیگه ای هم ازش دیدی؟؟؟
پیشنهادمیکنم سوئینی تادروحتماببین عالیه محشره😍😍😍😍😍بهترین فیلم تیم برتونه.
چارلی وکارخانه ی شکلات سازیشم که دیگه همه دیدن😍😍من عاشق ویلی وانکاشم نفسه عشقه عشقققق😍😍😍😍😍😍
پاسخ:
به غیر از این فیلم، چارلی رو هم دیدم و دو فیلم دیگه که اسماشون یادم نیست متاسفانه!
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۲۳ چوی زینب دمدمی
راستش ادوارددست قیچی برام زیادجداب نبود.هیچ اتفاق خاصی توش نمی افتادواگه مثلاازوسط ولش میکردم مشکلی پیش نمیومد.البته اینانظرای شخصی منه چون میدونم خیلیاازاین فیلم خیلی خیلی خوششون اومده.
ولی بازیگراعالی بودن جانی دپ که اصلاحرف نداره شخصیت ادواردم خیلی گوگولی وموگولی بود❤😘
وینونارایدرم که عشقه عشق من عاشق این دخترم واقعاخیلی نازه.
موضوع فیلمم عالی بوداینکه ادواردیه قلب کامل داره ولی چون بدنش ناقصه کسی نمیتونه مهربونی اونودرک کنه... .خیلی موضوع عالی ای بود.ولی خودفیلم چیزجذابی برای من نداشت مخصوصاپایانش که واقعامسخره بود.
اماسوئینی تادکه ادامه ی ادوارددست قیچیه ویه جورایی ادوارددست قیچی ازیه زاویه دیگه ست.بازیگرش(جانی دپ)وکارگردانش(تیم برتون)هم همون هان.
این فیلم واقعافوق العاده ست.تک تک صحنه هاش جذابه.همه ش حقیقت دنیای ماست.بااینکه بعضی صحنه هاش خیلی وحشیانه وچندش آوره ولی حقیته حقیقت محض.
این فیلم همه چیزداره.عشق،نفرت،خون،انتقام،غم،موزیک،جنون،دردکشیدن...
وخیلی عالی تونسته غم ودردروبه تصویربکشه.فیلم خیلی بی رحمه وتلخیش خیلی زیاده ولی بااینحال پیشنهادمیکنم حتماحتماببینش.
البته من ازهمه بیشترچارلی وکارخانه شکلات سازیودوست دارم اونم بخاطردلایل شخصی چون من عاشق شخصیت جیگر ویلی وانکام😍😍😍
پاسخ:
به نظر من چون فیلم قوی بوده همچین حسی نسبت به ادوارد هم به وجود میاد و تو ذهن موندگار می شه. اما در مورد پایانش یکی از متفاوت ترین پایان هایی بود که من دیدم؛ شاید بشه گفت یه پایان سوررئال. 
در هر صورت گفتم که سلایق متفاوته ؛)
۳۱ خرداد ۹۸ ، ۰۵:۳۲ چوی زینب دمدمی
البته امیدوارم فکرنکنی فیلم حال به هم زنیه یازیادی ازحداغراق داره...نه اصلااینطورنیست.وقتی کارگردان میبینه که صحنه های وحشتناک وخون زیادی شدوبیننده دیگه داره خسته میشه،یعنی درست به موقع،مارومیبره تودنیای آروم ورنگارنگ تخیلات خانم لاوت.
همه چیزش عالی وبه جاست.اینکه ازش خوشت بیادیانیادهم بستگی به سلیقه ی افرادداره من که خیلی خیلی خوشم اومد
پاسخ:
فعلا نمی دونم ببینمش یا نه!
مرسی بابت پیشنهاد :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">