شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۱۴ ب.ظ

سن سیزلمیشم

بیر گورچین کیمی دن سیزلمیشم

بولبولم یازدا چمن سیزلمیشم
اوز دیاریمدا وطن سیزلمیشم
هچ بیلیرسن نجه سن سیزلمیشم...؟!
۹۴/۰۸/۱۶
مهناز

نظرات  (۷)

خب...معنی سن که میشه تو
بیلیرم فک کنم میشه دونستن.....
درست گفتم؟معنیه بقیش چی میشه؟
پاسخ:
سلام تیده آ جون. اونایی رو که گفتی درسته... معنی این شعر و از اینترنت گشتم برات پیدا کردم. دوست نداشتم خودم به فارسی برش گردونم آخه اکثرا وقتی شعرای ترکی رو به شکل ساده به فارسی معنیش می کنیم خیلی بی مزه میشه: بیر گورچین کیمی دن سیز لمیشم مثل کبکی بی خانمان و سرما زده، دنبال دانه می گردم بولبلوم! یازدا چمن سیز لمیشم بلبلم من! که در فصل خزان مبتلا به دوری از گل ها و سبزه ها شده ام اوز دیاریمدا وطن سیزلمیشم در سرزمین خودم دچار غربت شده ام(یا احساس غربت می کنم) هچ بیلیرسن نجه سن سیز لمیشم هیچ می دانی که چقـــــــــــــــــــدر بی تابت شده ام؟
ممنون اجی جون
قشنگ بود
پاسخ:
خواهش میکنم...
۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۸:۲۹ دلسوختگان
سلام مهربانوی مهربان . . .
متوجه شعر نشدم .. ولی تو یکی از کامنتها توضیح داده بودی بسیار قشنگ و معنا دار هست . . .
ممنون مهربانوی مهربانم . . .

پاسخ:
سلام... منم از شما بابت نظراتتون ممنونم...
سلام
من بقدری به زبان آذری علاقه دارم که یه کتاب گرفتم و شروع کردم به یادگیری زبان آذری ، در حین خوندن کتاب برام جالب بود که چقدر تنوع افعال در زبان آذری وسیعه !
دقیقا باهاتون موافقم که اگه خیلی از شعرها یا جملات آذری رو به فارسی بخوایم بگیم از بار عاطفی اونها بشدت کاسته میشه چون بعضی از افعال اصلا معادلی در زبان فارسی نداره و نزدکیترین معادل هم نمیتونه معنی ای رو که میخوایم به ذهن متبادر کنه
فکر میکنم این شعر رو یکی از خواننده های باکویی هم بصورت ترانه خونده
پاسخ:
سلام چه جالب... کمکی خواستین در خدمتم... خوشحال میشم بتونم کمکی کنم... حرف دل منو زدین. من این شعرو خیلی دوست دارم برا همین گذاشتم تو وبلاگم. حالا این ترانه دلنشین هست؟ میترسم وسوسه شم و این ترانه رو گوش کنم بعد این شعر از چشمم بیفته.
خوب شد معنی ش رو توی نظرات گذاشتید
شعر و عکس نوشته جلبی انتخاب کردید
موفق و پیروز باشید
THE LIFE
پاسخ:
خیلی ممنون...
چ زبون شیرینی
پاسخ:
فدای تو مرسی... خوشحالم که همه خوششون اومده...
۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۷:۳۷ بانوی دریا
ممنون.چوخ گوزلیدی.واقعا زبان مادری چقدر به دل میشینه
پاسخ:
خواهش می کنم بانوی عزیز... حق با توئه خوشحالام که خوشون گلیب...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">